V ZAHVALO ZA IDEJE IN IZPOLNJENE SANJE – DRAGAN SAKAN DOBIL ULICO V BEOGRADU

Beograd, 21. maj 2021 – Na predvečer 10. obletnice smrti Dragana Sakana, pionirja marketinga na Balkanu in utemeljitelja kreativnega razmišljanja v Srbiji in v regiji, je mesto Beograd dobilo ulico z njegovim imenom.

Ulica, poimenovana po »oglaševalskem čarodeju« je tudi priznanje za celotno komunikacijsko stroko, saj je to prva ulica, ki nosi ime v čast oglaševalskemu strokovnjaku.

Dragan Sakan (19. julij 1950 – 3. oktober 2010) je bil vizionar, ki je verjel, da je ideja najmočnejša valuta.

Ustanovil je oglaševalsko agencijo New Moment New Ideas Company, največkrat nagrajeno agencijo v regiji, ki jo danes uspešno vodita njegova sinova Žarko in Lazar Sakan.

Uvedel je mednarodne standarde na področju oglaševanja in oblikovanja ter bil eden prvih kreativnih direktorjev v vzhodni in srednji Evropi. Sakan je bil predsednik in član številnih žirij oglaševalskih festivalov v Evropi in po svetu. Bil je idejni ustvarjalec in producent številnih projektov na različnih področjih izražanja človeškega duha.

Revija Advertising Age, Washington, ga je opisala kot »skoraj mitsko osebnost, človeka, ki je v tej regji propagando spremenil v oglaševanje«.

Fokus njegovega delovanja je bilo pozicioniranje Srbije in regije Adriatic na evropskem in svetovnem prizorišču, promocija balkanske kulture po svetu, vključevanje lokalnih strokovnih združenj v globalno mrežo ter organizacija mednarodnih festivalov in dogodkov. Vse to je vodilo do ustanovitve Art Director klub Serbia, ki je postal član evropske mreže, BeogrAD Festivala, multimedijske revije New Moment, festivala Ideas Campus Piran, promocije Narodnega muzeja Srbije, fundacije New Ideas Council, predstavitve srbske arhitekture na Beneškem bienalu, nastopa in zmage Srbije na Evroviziji itd.

O Draganu Sakanu govori več knjig – Kako smo uspjeli: 13 legendi jugoslovenskog biznisa (How we succeeded -13 legends of Yugolsav Business), Najsvetliji duhovi Srbije (The Brightest Spirits of Serbia), Kultni likovi Beograda (The Iconic Figures of Belgrade), Ko je ko u Srbiji (Who is who in Serbia).

Je avtor treh knjig: »Pretty woman« (1996), »New communication« (2005) in »New Idea Woman – My Profession is Dragan Sakan« (2010).

Razglasili so ga za kreativca leta na JFTK (Jugoslovanski festival komercialnih komunikacij) v Portorožu (1985), za kreativnega direktorja Agencije Borba, ki je prejela največ nagrad na JFTK v Portorožu (1985), za propagandista leta na JFTK (1985). 1986). Bil je kreativni direktor New Europe agencije leta v Portorožu leta 1998 in ambasador srbske kreativnosti leta 2008. Prejel je nagrado Žiža Vasić Društva psihologov Srbije za popularizacijo psihologije (1986). Prejel je tudi nagrado za življenjsko delo, ki jo podeljuje UEPS (Srbsko združenje za komercialno komuniciranje) v Beogradu leta 2000 in Freedom Award, ki jo podeljuje Mednarodni center za mir Sarajevo (2008).

Življenjska in poslovna filozofija Dragana Sakana je temeljila na načelih: »Ideja je najmočnejša valuta«, »Nič ni ustvarjeno, če ni prej odsjanjano« in »Človek vidi najbolje s srcem«.

Dragan Sakan je umrl 3. oktobra 2010.

Njegov vizionarski duh in ideje so navdihnile mnoge in še naprej živijo v vseh, ki ga imajo radi in hodijo po njegovi poti. Podjetje New Moment New Ideas je po njegovi smrti uresničilo Sakijeve sanje – od leta 2013 smo osvojili deset kanskih levov.

Pobudo njegovih sinov za poimenovanje ulice v Beogradu po njem so podprli številni someščani, umetniki, kulturniki, profesorji in strokovna javnost.

Žarko Sakan, direktor agencije New Moment, je ob tej priložnosti povedal:

»Hvaležen sem, da je Beograd dobil ulico, poimenovano po Draganu Sakanu. Verjel je v kreativnost, ideje in sanje. Veseli me, da njegova poslovna in življenjska filozofija še naprej živi, ​​prinaša uspehe, osvaja nagrade in navdihuje ljudi, da verjamejo v inovativnost in ustvarjalnost. Najlepša hvala mestu Beograd, prijateljem in sodelavcem, ki so podprli to iniciativo in to idejo uresničili. S tem dejanjem na zemljevid Beograda postavljamo ljudi, ki verjamejo v kreativnost in sanje.”

Njegov brat Lazar Sakan, kreativni vodja New Momenta, je dodal: »Naš oče je verjel, da na Balkanu živijo ljudje, ki lahko zmagajo na svetovnem trgu. Svojo kredibilnost je dokazal tako, da je naše kreativce pošiljal na mednarodne festivale, kjer so bili ne samo enakovredni, ampak pogosto tudi boljši od drugih. Saki je Srbiji in regiji predstavil nov poklic in ga ponesel v svet. On je oče ne samo poklica, pač pa tudi pogleda na življenje.«