Boštjan Prijanovič
WE ARE LIONS

Koliko levov je potrebno, da se smeš pohvaliti!?

Piše: Boštjan Prijanovič, direktor agencije New Moment Y&R Ljubljana, ustanovitelj šole za marketing BP Komunikacije in član upravnega odbora ZSOA.

V New Moment sem se vrnil leta 2013. Le nekaj dni po tem smo postali Agencija leta na Golden Drumu. Nisem šel na oder, čeprav je Dule pozval vse Newmomentovce iz dvorane gor. V nagrajena dela je bilo vpleteno veliko ljudi iz regije, poleg tega pa je tak dogodek tudi trenutek, ko mora celotna ekipa začutiti zmagoslavje in biti pod žarometi.

Jaz nisem šel na oder. Bilo mi je malo nerodno. Saj veste, Slovenci smo vzgojeni, da se ne smemo hvaliti. To ni vljudno.  A si to ti naredil? Ne, ne … saj so mi še drugi pomagali. A imaš nove superge? Kje pa, vsaj en mesec so že stare… U, nov avto? Ja, ampak sem dobil ful popusta…

 

Torej, ostal sem v dvorani in navijal za naše na odru. Sem si rekel, saj sem šele par dni tukaj, ne smem se kititi s tujim perjem.

V tem istem letu je New moment osvojil tudi leva. Seveda, na Cannskem festivalu. Hudega leva. Titanium.

Pa tudi nismo kaj dosti sporočali javnosti – saj ga je dobil New Moment iz Skopja, ne res mi v Ljubljani, bi nam verjetno očitali. To sicer nima veze, saj v New Momentu delujemo regionalno, in ekipa, ki je osvojila leva, lahko dela (in velikokrat tudi dela) za naročnike v drugi državi.

A pač smo izbrali drugo pot in se nismo hvalili.

Malo sem tudi vraževeren in včasih pomislim, da je kakšno reč bolje ne izustiti naglas. Saj veste, če popoldne rečeš, da je bil mulc danes zelo priden, bo zihr cel večer in noč delal kraval.

Letos je New Moment dobil dva leva!

To je pa že preveč. Ne morem biti tiho. Moram povedati naglas.

Carji smo.

Je*i ga. Tako pač je.

Smo Sakijevi otroci. Vzgojeni, da delamo reklame, ki naredijo vtis. Odrasli smo v okolju, ki je vzpodbujalo kreativnost in osvajanje nagrad. Ob vsem ciničnem odnosu do festivalov (ki ga gojijo večinoma ljudje, ki ne osvajajo pomembnih nagrad) mi še vedno verjamemo, da so festivali mesto, kjer se lahko agencija izpostavi in pokaže svojo vrednost za naročnike. Smo agencija, ki verjame v kreativnost, to nam je vgrajeno v naš DNK. Ne zaradi nagrad, ampak zaradi tega, ker kreativnost omogoča večjo učinkovitost v komunikacijah. Nagrade so le posledica tega. Verjamemo tudi v naše ljudi in festivali so priložnost, da posamezniki pridejo ven iz anonimnosti. Da vsi vidijo, kdo so ustvarjalci.

Bili smo agencija leta na Zlatem bobnu 1998, po tem osvojili še vrsto pomembnih svetovnih nagrad. A Sakijeva velika želja je bila vedno napredovati in segati po zvezdah. Ni doživel, da bi agencija osvojila leva, a smo to naredili njegovi učenci, s sinovoma na čelu.

Kak skopuški sonarodnjak bo rekel, kaj se pa ti kitiš s tem, saj nisi imel nič pri teh nagradah.

Ni res. Agencija deluje kot ekipa, ali pa ne deluje. V New Momentu razumemo, da smo močni le zato, ker delujemo povezano in smo vsi del iste ekipe. Mednarodne mreže imajo agencije po vseh državah, a so si med sabo tujci. To sem lepo občutil v petletnem vodenju druge agencije. Jaz lahko pokličem v Beograd, Skopje, Sofijo, … in takoj dobim podporo, pomoč za našega naročnika. Enako vračam nazaj. Naši ljudje se med sabo poznajo, srečujejo se na Ohrideji, na Piranideji (včasih Ideas Campus),… Za večje projekte oblikujemo regionalne ekipe. In zaradi vsega tega se lahko tudi jaz hvalim z levi. Vsi ljudje v New Momentu, ne glede na to, v katerem od desetih mest delajo, se lahko hvalijo.

In upam, da se hvalijo, glasno. Jaz se bom!

Aljoša Bagola je zadnjič omenil, da je Balkan sinonim za kreativnost. Jaz gledam na zemljevid in zdi se mi, da je tudi Slovenija malo na Balkanu. Samo pozabili smo na to, samo spomniti se moramo in tudi mi bomo večkrat levi.