Boštjan Prijanovič
I HAD A VISION

Pred dobrimi dvajsetimi leti je Bono rekel: I have a vision … television!

Zdaj je vse čisto drugače. Televizija sploh nič več. Web, mobile, social.

Ampak mi moramo še vedno oglaševati… Kaj zdaj?

 

Še dobro, da je tu Google. Resno. Daleč najboljši brskalnik, intuitivno ve, kaj iščeš. Hitro mi sortira vsebino, slike, zemljevide, video… Gmail ima prostora, da ga ne moreš zapolniti. Sploh ni treba prazniti koša (še sam Google mi svetuje tako). Potem so tu uporabna orodja. Drive. Dokumenti. Še boljši, kot dropbox, pa vse na enem mestu, ne rabim novega imena in gesla… Google map, earth, street view… Wau. Fotografije, filmčki, vse na enem mestu. Keep, Wallet… Da sploh ne omenjam mojega najljubšega, to bo seveda Youtube.

Vse povezano z močnimi algoritmi v ozadju daje še nikoli boljši vpogled v potrošnika. Kaj dela, kaj misli, kaj išče, kaj ga zanima, kaj skriva in česa ne skriva (pa bi moral).

Še nedolgo nazaj si dobil s strani naročnika izziv. Na primer – kako učinkovito moškim prodati nočno kremo. Samo za primer, pač nek izdelek.

V agenciji smo še nedolgo nazaj za pravi odgovor potrebovali raziskavo – ali smo jo naredili sami, ali pa smo šli k raziskovalni agenciji. Kvantitativno, pa kvalitativno, dobro smo analizirali in premleli rezultate in poskusili iz tega izvleči vpogled v ciljno skupino. Insight.

Zdaj je to bolj preprosto. Greš v Google in oni to že vedo. Bolj ali manj. Vedo, kdo bere članke o kremah, kateri fantje so registrirani na Nivea newsletter, kdo naroča kreme na spletnih trgovinah, kdo jih je že kupil (ergo, jih trenutno ne potrebuje in ga ni treba zasuti z oglasi) in kdo se iz moških, ki uporabljajo nočno kremo, norčuje z hudobnimi (in popolnoma nezasluženimi) komentarji.

Je pa tu en problem. Če te informacije naročim in kupim od raziskovalne agencije, je posel sklenjen in zaključen. Če pa bi rad, da mi Google pove vse to, moram »dostaviti« medijski budget. Večji kot je, boljši vpogled bom dobil. Z bolj kvalitetnim kadrom na strani Googla se bom pogovarjal. Več skrivnosti mi bo odkril, boljše nasvete bom dobil – za plasiranje oglasov in oblikovanje sporočila.

S tem grem zdaj lahko k klientu in …

Eee – wrong! Zakaj bi šel jaz k naročniku, če gre lahko Google direktno k njim in se vse dogovorijo? Zmenijo se za sporočilo, za plasiranje oglasov, pripravijo oglase, dogovorijo se za cvenk, pogodbo sklenejo za enih sto držav naenkrat… Kdo za vraga še sploh potrebuje oglaševalsko agencijo?

ČE SI OPTIMIST, PREBERI TA KONEC ZGODBE

I had a vision. Vidim v leto 2025. Vse je še kar podobno, kot danes. Živimo, umiramo, ljubezen, vojna, sreča, nemir, žalost, veselje. Kot od nekdaj.

Oglaševalske agencije cvetijo, kot niso od šestdesetih prejšnjega stoletja. Zaposleni v agencijah poznajo nove tehnologije in možnosti, ki ponujajo. Z googlom in podobnimi podjetji sodelujejo. Google ponuja tehnologijo, znanje in vpogled, agencija pa najpomembnejše – kreativnost. Popolna simbioza.

Moje članke, bloge, kolumne in poste berejo milijoni, saj popolnoma obvladam vsa orodja za optimizacijo.

ČE SI PESIMIST, PREBERI TA KONEC ZGODBE

I had a vision. Vidim v leto 2025. Vse je še kar podobno, kot danes. Živimo, umiramo, ljubezen, vojna, sreča, nemir, žalost, veselje. Kot od nekdaj.

Ampak nihče več ne potrebuje oglaševalske agencije. Google ima 700.000 zaposlenih, vse komunikacije gredo čez njihove roke, kar so potrebovali kreativnosti, so kupili nekaj posameznikov in par agencij. Slekli so nam gate.

Mojo kolumno berejo vsi zaposleni v obeh aktivnih agencijah v Sloveniji; mesečno imam 15 obiskov, 10 single userjev in povprečno porabijo 25 minut na strani z mojim pisanjem, itak nimajo kaj delati. Razmišljam, da bi odprl trgovino z zdravo prehrano.