Živeti v trenutku.

Matevž Berkopec

Današanji zapis bom posvetil »My story« trenutkom. Slovenski izraz bi lahko bil zgodba, vendar je slednje zgolj utrinek, ki ga želimo deliti z ljudmi na družbenih omrežjih. Za lažje razumevanje bom v zapisu uporabljal termin zgodba, čeprav ni ravno najboljša oblika poimenovanja.

Beseda bo tekla o Snapchatu, Instagramu, Facebooku, Messenger zgodbam.

S prihodom Snapchata se je začela revolucija v dojemanju delitev dogodkov v realnem času. Snapchat je ravno zaradi tega postal uspešnica, ker je uporabnikom omogočal hipno pošiljanje fotografij in video posnetkov, brez nepotrebnega nalaganja na FB zid. Polega tega pa si še lahko izbiral, kdo tvojo zgodbo lahko vidi.

Kopiranje Snapchata.

Nekaj let nazaj je slednje lepo prekopiral Facebookov Instagram, poleg tega pa je stvari, ki so šepale pri Snapchatu, le še izboljšal. Rezultat je padec rasti Snapchata in porast uporabnikov Instagrama. Njihove zgodbe omogočajo lahkotno snemanje, dodajanje željenih napisov in filtrov, omogoča tudi selektivno pošiljanje, v kolikor uporabnik to želi. Enostavno označite lokacijo in označite drugo osebo ali podjetje. Skratka poleg Instagram feeda, ki služi kot podoba podjetja, je tu še Instagram zgodba, ki omogoča deljenje v realnem času in vpogled uporabnika v vašo dejavnost. V kolikor imate več kot 10.000 sledilcev na Instagramu, lahko v svojo zgodbo umestite še link na vašo spletno stran podjetja. Obstaja tudi priročna analitka, kjer sledite rezultatom.

WhatsApp.

Podobno kot Instagram zgodbe omogoča tudi WhatsApp, kjer poleg prej naštetega lahko tudi snemate vaš govor in ga delite z uporabnikom na drugi strani. Niste človek, ki tipka? Ta aplikacija vam bo prišla prav.

My day in Facebook zgodba.

Facebook je na svojo aplikacijo Messenger dodal možnost okna »my day«, kamor shranjujete svoje zgodbe tekom dneva. V lastnostih je zelo podoben kot zgodba na Instagramu ali Snapchatu. Zgodbo lahko shranjujete zgolj kot oseba, zato je za podjetja bolj priročen Facebook live, kjer se video posnetki, ki jih delite v živo, predvajajo na vašem profilu.

Oglaševanje.

Instagram omogoča tudi oglaševanje v zgodbah. Če uporabljate to omrežje ste gotovo že zasledili sponzorske objave v zgodbah, ki se prikažejo naključno med zgodbami vaših sledilcev. Slednje lahko preprosto nastavite na Facebookovi oglaševalski platformi. Tako boste povečali doseg vaše zgodbe, ki se bo prikazovala vašim potencialnim kupcem oz. uporabnikom, ki jih boste sami označili kot zanimive.

Priložnosti trenutka.

Organske zgodbe so veliko bolj gledane, kot profili. Nekateri govorijo celo o koncu Instagram feeda, da bodo zgodbe prevladale. Sam menim, da ne, ker je feed še vedno ogledalo podjetja, medtem, ko so zgodbe predvsem razvedrilo. Če si uporabnik na dan pogleda več 10 zgodb, se vaša lahko hitro izgubi v količini, medtem ko feed ostaja in je pomemben del podobe podjetja, ki jo kažete. Priložnosti so v kreativnih zgodbah, izziv je kako več zgodb povezati v celoto. Fotografije, ki niso primerne za feed, so lahko primerne za zgodbo in to velja za vsa našteta omrežja. Z dobro zgodbo pa lahko privlačite potencialne kupce.

matevz@newmoment.si