Novosti na Facebooku

Matevž Berkopec

Novosti na Facebooku.

Facebook, natačneje njegov ustanovitelj Mark Zuckenberg, je v začetku leta 2018 oznanil nove, večje spremembe, z namenom vračanja nazaj k uporabnikom. Objava je sprožila burno polemiko kaj to pomeni za oglaševalce in medije, ki bodo z novim algoritmom prikazovanja še bolj na stranskem tiru. Prisotne so tudi razprave, da se Facebook poskuša s to potezo rešiti predvsem zaradi nedavnega plazu kritik. Bojda na bi se reševala tudi medijska podoba Marka, ki se je močno oslabila med ameriškimi predsedniški volitvami.

Menim, da revolucije ne bo, evolucija pa je del razvoja vsakega podjetja, tudi Facebooka. Od omenjenega družbenega omrežja je odvisno toliko podjetij, da si lahko privoščijo popolnoma spremeniti pravila igre in najti načine kako iz že tako velike vreče denarja ustvariti še večjo. Podjetja pa veliko možnosti in izbire pri tem nimajo.

V zadnjem času je Facebook beležil porast prijav o neprimernih vsebinah, ki so se prikazovale uporabnikom. V porastu je bilo skrivanje oglasov, kar je po svoje logično, saj nas je zadelo praktično vse. Od zabave do neprimernih vsebin, ki nas ne zanimajo oz. o njih nočemo vedeti nič. Zmanjšali so se komementarji uporabnikov, ki so povečini le nemi spremljevalci vsebin, zato je posledično naraščalo nezadovoljstvo. Po nekaterih trditvah naj bi uporabniki zaradi tega puščali manj osebnih podatkov, kar pomeni, da ima Facebook težave z njihovim profiliranjem.

Do sedaj je Facebook razvrščal objave glede na vpletenost/odzivnost odzivnost uporabnikov (engagement) – všečki, komentarji, delitve. Slednje ostaja nespremenjeno. Dodaja se le nov kriterij, tj. odzivanje prijateljev na objave. To pomeni, da bodo pogovori in komentiranje med prijatelji deležni večjega dosega. Objava, ki bo spodbudila razpravo, se bo organsko prikazovala večkrat kot tista, ki tega ne bo imela. Kot prvi dober način spodbujanja interakcije med prijatelji so »live« video vsebine, ki bodo po novem algoritmu še toliko bolj zaželene. Live video vsebine (v živo)  praviloma dosegajo veliko ogledov in veliko komentarjev ter so s tega stališča izziv za podjetja, kako jih izkoristiti v svoj prid. Vse objave, ki spodbujajo vpletenost uporabnikov (engagement) bodo nagrajene, tiste objave, ki bodo to delale umetno (npr umetni nagovori: »Označi prijatelja, ki…«, »Deli s prijatelji« …), pa bodo kaznovane. Izpostavljene bodo »zaupanja vredne« vsebine (kaj to pomeni bomo videli v naslednjih mesecih).

Izzivi.

Po novem torej ne bo več možnega enostavnega dosega z enim klikom ali delitvijo ali označitvijo prijatelja. Potrebna bo torej še bolj kreativna vsebina. Najbolj bodo kaznovani tisti, ki ne nudijo nikakršne dodane vrednosti uporabnikom ali pa imajo največ negativnih komentarjev. Sem spadajo mediji, ki se s senzacionalizmom borijo za svoj prostor pod soncem. Facebook pravi, da tako odgovarja na »fake news«. Kako bo to potekalo v praksi bo pokazal čas. Koliko se bo dejansko zmanjšal doseg? Kakšen bo odziv uporabnikov?. Predlagam, da v naslednjih mesecih spremljate svoj doseg in se novim pravilom prilagodite.

Oglaševanje.

Velik del novih pravil zajema tudi Facebook oglaševanje. Facebook je gigant, ki je zgrajen iz bazena denarja oglaševalcev. Poleg newsfeeda nudi oglaševanje tudi na Instagramu, Instagram zgodbah, Facebook zgodbah … Facebook tudi na tem področju doživlja evolucijo in pričakuje se, da bo z novimi pravili potrebno v to omrežje vlagati še več kreativnih idej in še več denarja za enak doseg, kot ste ga imeli sedaj. To bo najbolj zmotilo velike korporacije, ki so že do sedaj vložile veliko denarja FB oglaševanje in bodo po novem morale zapravljati še več. Izziv na tem področju bo zagotovo, kako se uporabniku približati s tem, da se bodo odzivali v komentarjih, da se bo kreativno spodbujala razpravo. Večkrat, ko vam bo to uspelo, bolj boste vidni tudi na organskih objavah. Pričakovati je, da se bo doseg nagradnih iger zmanjšal (končno) in bo v ospredje prišla dobra vsebina. No vsaj ideja je takšna.

Zanimivo branje

http://www.majamarketinglab.si/bi-se-morali-bati-velikih-sprememb-facebooka/