Makro in mikro vplivneži na Instagramu.

Matevž Berkopec

To omrežje je v zadnjem času postalo prava Meka za vplivnostni marketing in prikrito oglaševanje. Podjetja pošiljajo lastne produkte vplivnežem, ki njihova korporativna sporočila ali izdelke širijo v svojih mrežah sledilcev. Toda poraja se vprašanje: kdo so ti ljudje? Med makrovplivneže štejemo ljudi, ki imajo več 10 000 sledilcev, med mikrovplivneže pa manjše, ki imajo določen doseg v svoji mreži prijateljev. Tu so še megavplivneži, med njih sodijo estradniki z več milijoni sledilcev.

Konec makrovplivnežev?

Predvidevajo, da se počasi izteka obdobje velikih vplivnežev z ogromno sledilci. Praviloma so to profesionalci, ki se s tem preživljajo, medtem ko so mikrovplivneži osebe, ki Instagram uporabljajo zgolj ljubiteljsko. Lahko dosegajo tisoč sledilcev, vendar so vseeno zanimivi za posamezna podjetja, ki jim pošiljajo produkte.

Primer marketinga z mikroinfluencerji.

Prijateljica dosega okoli 1500 sledilcev na Instagramu. Določenemu podjetju za ure je poslala ponudbo za promocijo izdelka. Le-ti so ji po nekaj dneh odvrnili, da so zainteresirani za sodelovanje. Postavili so pogoje sodelovanja, in sicer, da si v zameno za izdelek želijo 5 fotografij in 2 Instagram zgodbi, v katerih je podjetje potrebno tudi označiti. S pogoji se je strinjala, opravila dogovorjeno in dobila uro.
Povprečno število ljudi, ki všečka njene fotografije je okoli 150, od tega okoli 100 prijateljev. Prav ta primer je prikaz, kako ustvariti manjšo zgodbo, ki bo delovala pristneje. Podjetje na ta način sodeluje z malimi (oz. mikro) vplivneži, ki jim omogočajo doseg na mikronivoju, strošek pa je praktično zanemarljiv. V kolikor podjetja sodelujejo z določenim številom takih oseb, si lahko na podlagi malega vložka ustvarijo velik doseg objav (da niti ne omenim slikovnih vsebin, ki so v večini primerov odlične).  Dobra vsebina seveda tudi zvišuje vrednost blagovne znamke.

Mikro ali makro?

Je bolje plačati velike vsote denarja enemu vplivnežu ali delovati na mikronivoju? Sam sem mnenja, da je močni ‘mnenjski vodja’ vsekakor potreben, da vas mikrovplivneži prepoznajo kot kvalitetno blagovno znamko. Ko pa vam slednje uspe, je delo z mikrovplivneži veliko uspešneje in stroškovno učinkovitejše kot neneheno delo z makrovplivneži.

Kako najti ustrezne mikrovplivneže za vaš posel?

Velikokrat vas najdejo sami. V kolikor temu ni tako, je zelo učinkovit način iskanja preko ključnikov. Recimo, da prodajate nakit in lahko do ljudi dostopate preko iskanja #nakit, #jewelery. Če ste v turizmu preko #travel, #potovanja, itd. zmeraj obstaja nek ključnik, ki vam ustreza in pod katerim relevatni ljudje objavljajo vam relevantne vsebine. Ko najdete osebo, ki bi morda ustrezala vaših kriterijem, preglejte njej zid, število sledilcev in – kar je zelo pomembno – odziv uporabnikov na fotografije. Če je le-ta ustrezen, potem ste našli potencialnega mikrovplivneža.

Zakonodaja.

V Evropi tovrstno oglaševanje ni prepovedano, medtem ko v ZDA že živijo pobude in predlogi, da bi morali vsi vplivneži v svojih vsebinah eksplitno izraziti, v kakšnem odnosu so z določeno blagovno znamko.

Celostna komunikacija.

Delo zgolj z enim mikrovplivnežem še ne prinese želenega rezultata. Paziti je potrebno, da vzdržujete celostno komunikacijo prek več kanalov, pa naj gre za družbena omrežja, odnose z javnostmi, digitalno oglaševanje ipd. Tako bo tudi delo z vplivneži bolj učinkovito, ne glede na to, ali izbirate makro- ali mikrovplivneži.

Dodatno branje:

matevz@newmoment.si

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

matevz@newmoment.si