KAJ JE KAKOVOSTNA FACEBOOK VSEBINA?

Matevž Berkopec

Z naročniki se pogosto pogovarjamo o tematiki kakovosti vsebin na družbenih omrežjih in ravno ti pogovori so bili povod za zapis o kakovosti vsebin na družbenih omrežjih.

Kako vemo, da je vsebina kakovostna?

Po naših izkušnjah je nekaj kakovostno, ko nam v spominu ostane dlje časa oz. smo nad videnim navdušeni. Tu imam v mislih predvsem zanimive video in slikovne vsebine, ki so povezane z zgodbo kampanje. Na družbenih omrežjih je zato nujno treba povezati več ekip, ki so običajno ločene po oddelkih. Govorim o načrtovalcih, grafičnih oblikovalcih, idejnih vodjih itd.  Skupek in sodelovanje tovrstnih ekip je dober začetek, da lahko začnemo ustvarjati kakovostne vsebine. Kakovost pa je povezana tudi s časovnim elementom. Pri objavah se hitro opazi ali so narejene na prvo žogo ali pa si je avtor vzel čas in vložil trud v določeno tematiko.

Kako vemo, da je vsebina nekakovostna?

Vsi smo že videli objave raznih nagradnih iger, kvizov, »označi osebo, ki«, ki sicer proizvedejo masovni odziv, vendar je za vrednost vaše znamke to lahko neprimerna izbira. Praviloma je to izbira na prvo žogo, nekaj podariš in dosežeš doseg, ki je težko merljiv in nekakovosten. Te objave skrbijo za zabavo med uporabniki (pri nas se tovrstnih vsebin poslužuje večina komercialnih radiev), medtem ko za posel niso priporočljive.

Lovci na nagradne igre niso naši potrošniki.

Veliko podjetij je mnenja, da bodo z masovnim dosegom nagradnih iger, pridobili veliko število všečkov in se bo prodaja povečala. Zgodi se lahko ravno nasprotno, da uporabniki samo čakajo na vaš brezplačni izdelek, vrednost znamke pa posledično stagnira. Samo vprašajte se, kako pogosto ste že videli največje znamke, ki bi karkoli dajali zastonj? Pojavljati se začnejo lovci na nagradne igre, ki pogosto sodelujejo v tudi mnogo drugih nagradnih igrah zgolj zaradi nagrade. Torej se vaša nagradna igra hitro izgubi v bazenu mnogih drugih in potone v globine pozabe takoj, ko se zaključi. Priporočamo, da se nagradne igre uporablja za nagrajevanje zvestobe vaših sledilcev in ne z zgolj z namenom masovnega dosega.

Kakovostna vsebina je proces sodelovanja.

Za dobro in kakovostno vsebino je nujno, da je proces sodelovanja med naročnikom in agencijo. Želja obeh je, da je kampanja na družabnih omrežjih uspešna in se odraža tudi v vrednosti naročnikovih izdelkov ali storitev. Vedno predlagamo »kvaliteto pred kvantiteto«, čeprav ima kakovost na videz manj dosega, ki pa je mnogo boljši kot tisti z nekakovostno vsebino.

Merjenje uspešnosti kampanje na družbenih omrežjih.

Glede na cilje kampanij, merimo tudi njihovo uspešnost. Poleg Facebookove analitike v ozadju oglaševanja si lahko pomagamo tudi z Google analitiko, ki nam pove število in značilnosti prihodov na spletno stran. CTR-ji in CPC-ji se med kakovostno in nekakovostno vsebino močno razlikujejo. Bolj podrobno bomo temo obdelali v naslednjem zapisu.

Inovativnost

Družbena omrežja so kreativni bazen, ki omogočajo ogromno raznolikih vsebin. Nemogoče jih je premočrtno orisati, vedno se prilagajajo še sproti glede na odziv publike. Ravno zato so privlačna, ker ponujajo kanček nepredvidljivosti, ki loči med uspehom in neuspehom kampanj.

Na spodnjem linku si lahko pogledate več o dobrih Facebook oglasih.

 

Mail: matevz@newmoment.si