Intervju z Žarkom Sakanom.

“V jedru naše agencije je kreativnost in kako se dotakniti ljudi, da na njih naredimo čustven vtis”

Agencija New Moment je letos osvojila že desetega kanskega leva in s tem dokazala, da lahko z našo kreativnostjo zmagamo tudi na največjem oglaševalskem festivalu. Ob tem odličnem dosežku objavljamo intervju z direktorjem New Moment New Ideas Company Žarkom Sakanom.

New Moment agencija je do letošnjega leta osvojila že 10 kanskih levov. Kaj to pomeni za samo agencijo?

V agenciji imamo kreativnost že v svojem DNK-ju. Te nagrade so nam pokazale, da smo na pravi poti in da lahko s specifično lokalno kreativnostjo zmagamo tudi na globalnem nivoju. Levi so tudi osebna potrditev, da smo lahko del največjega festivala v Kanu in, da lahko tam tudi zmagamo. Veliko kolegov je že osvajalo nagrade v Kanu, kar pa nas dela drugačne je to, da jih mi osvajamo že zadnjih 7 let zapovrstjo. To je velik dokaz, da je naša kreativnost konstantno na najvišjem nivoju.

Projekt One book for peace je osvojil nagrade na veliko različnih festivalih. Zakaj je projekt tako poseben in kje tiči razlog za njegovo neverjetno uspešnost?

Ta projekt je zelo poseben. Začeli smo ga že pred 10 leti, z idejo izboljšati strpnost in razumevanje med kristjani in muslimani v naši regiji. Na koncu smo naredili knjigo, ki pojasnjuje, da več stvari religiji povezuje, kot pa jih razdvaja. Projekt je zgodba o miru, ki širi upanje, mir, ljubezen, skrb za družino, skrb za sosede. Knjiga nosi sporočilo, ki ga lahko razumejo npr. ljudje iz ZDA, Kitajske, Evrope, itd. Je svetovno sporočilo miru v teh časih, ob vsem tem dogajanju.

Kaj kreativnost pomeni vam? Kakšne ljudi zaposluje agencija New Moment?

Poskušamo zaposlovati ljudi, ki razmišljajo s srcem, ki vsako idejo poskušajo oživeti v resničnem življenju. Iščemo ljudi, ki ne sledijo splošno sprejetim pravilom, ampak razmišljajo kreativno in zunaj okvirjev in se ob tem še radi zabavajo. Naš moto je: Zavzeto delo, strast, zabava!

Agencije New Moment so prisotne v celotni regiji na Balkanu. Kako vam uspe prenesti iste vrednote agencije med vsemi agencijami z različno kulturo in nacionalnostmi?

Naša prednost je, da to počnemo že precej dolgo (smeh). Smo že druga generacija, ki vodi podjetje. Veliko je poudarka na kulturi kreativnosti, kulturi svobode in zelo smo fokusirani na ljudi. Razumemo, da ljudje niso številke, ampak so bitja s čustvi, mnenji, karakterji … Imamo regijska srečanja, kot je ta na Ohridu (intervju je bil opravljen na festivalu New Moment agencij, ki se glasi Ohridea in poteka vsako drugo leto), kjer poskušamo zaneniti ogenj kreativnosti in spodbuditi zaposlene, da se spoznajo med seboj. Imamo tudi zimska in poletna srečanja, vsako leto v drugi državi. Na splošno pa si prizadevamo, da se veliko pogovarjamo in si izmenjujemo mnenja.

Katera država je najboljša? Morda Slovenija? (smeh)

(smeh) V naši agenciji je prednost ta, da smo razkropljeni v toliko državah. Včasih je najboljša Slovenija, včasih Bolgarija ali Srbija, Makedonija, itd. Vsako leto je v ospredju neka država, odvisno tudi od razmer na trgu, po katerih se ravna posel agencije. Zelo sem vesel, da je trenutno gospodarstvo v Sloveniji v vzponu, pred nekaj leti nam ni šlo tako dobro, toda pred recesijo smo imeli nekaj odličnih let. Vse je povezano s cikli na trgu, me pa veseli, da je slovensko gospodarstvo trenutno spet v pogonu in v odlični kondiciji.

Kakšni so trenutni trendi v marketingu? V katero smer se nagiba agencija New Moment?

Trg postaja vse bolj digitalen, realnost je tudi umetna inteligenca. Veliko se ukvarjamo s podatki in mikro targetiranjem potrošnikov, ki nam omogoča zelo podrobno targetiranje. Vsem tem ciljem zvesto sledimo, vendar je v jedru naše agencije kreativnost in kako se dotakniti ljudi, da na njih naredimo čustven vtis, da osvojimo njihova srca … To pa nam omogoča samo kreairanje dobrih zgodb. V novi dobi pripovedovanja zgodb, ki jih jaz imenujem zgodbičenje 2.0, pomeni, da se predstavljaš na različnih kanalih, kot so Twitter, Facebook, ali navaden TV oglas, v jedru vsega tega pa še stoji dobra zgodba. Najpomembneje je, da poveš dobro zgodbo, s katero se ljudje poistovetijo in pusti vtis. Naša agencija je vedno kreirala zgodbe, sedaj pa samo gradimo na temu, da smo pri tem še boljši.

Ali obstaja popoln klient, ki najbolj ustreza agenciji New Moment? Kako na splošno ustvarite razmerje agencija-klient?

Klienti so ljudje, kot vsi ostali, zato z njimi poskušamo ustvariti odnos, da se medsebojno spoštujemo in razumemo. Popolna kombinacija je, da te klient spoštuje in razume tvoje početje in ti seveda zaupa. Za zaupanje pa je potreben čas, zato v agenciji vlagamo v medsebojne odnose za zgrajeno zaupanje s klientom. V prihodnosti se želimo razširiti onkraj meja naše regije. Iščemo globalne kliente, ki že imajo razvite trge, saj menimo, da jim naše izkušnje s kreativnostjo lahko prinesejo prednost tudi na globalnih trgih.

Kje hranite kanske leve? Na posebni polici? (smeh)

Trenutno samo na polici (smeh). So pa tudi v srcih.

Hvala!

matevz@newmoment.si